Tuesday, May 20, 2008

Bila Tun M keluar parti

Bila Tun M keluar parti, aku tersenyum dari gembira dalam hati. Kalau aku jadi Tun pun, dah lama agaknya aku undur diri

Bila Tun M keluar parti, ramai yang bersyukur ‘telah keluarnya duri yang memamah parti’. Namun aku sedih, Umno mungkin kehilangan seorang politikus yang sememangnya ahli

Bila Tun M keluar parti, ramai yang sangka Umno akan cedera parah. Namun aku boleh teka ke mana perjalanan Umno seterusnya. Tetap hidup malah berterbangan jauh dari bumi nyata

Bila Tun M keluar parti, aku tak terkejut malah mengerti. Kerana keputusan beliau itu dibuat atas satu sebab yang tersendiri. Tidak puas hati kepada para pengemudi

Bila Tun M keluar parti, seronok lah mereka2 yang memang membenci. Parti itu telah mutlak milik mereka kini. Padahal mereka lupa, masih ramai lagi rakyat yg dambakan demokrasi dan terus-terusan memerhati

Bila Tun M keluar parti, ramai yang mengeji dan merasakan beliau itu pengkhianat dan pemungkir janji. Namun mereka lupa, beliau itu juga manusia biasa yang punya akal dan hati. Malah hati yang mungkin celik dari kita lagi

Bila Tun M keluar parti, bukanlah bererti penamat sebuah perjuangan. Kerana perjuangan sebenar bukanlah pada parti atau kumpulan, namun kepada apa yang hak dan yang diwariskan. Diwariskan oleh para nabi dalam hadith dan Al-Quran…………

-Allahua'lam

No comments: