Tuesday, September 11, 2012

Kota Singa

Ada sikit gambar2 waktu aku kat Singapore haritu. Tak larat nak bebel, tengok gambar je lah eh

 Kat chekpoint Woodlands. Ramai gila yang nak masuk singapore haritu. Panjang que

 Sampai2 je, kitorang terus ke Geylang. Makan dan minum2 sikit sebelum jalan2 lagi. Siap tulis berapa kalori okay. Kau mampu ke letak sign macamni kat kedai mamak?

 Ni lah pasar geylang serai. Memang ramai lah orang Melayu kat sini. Selain Geylang, ada lah dua tiga tempat lagi kot kawasan melayu. Yang lain semua ca ya nun alif. Memang macam Hong Kong

 Ni lah flat nekcu aku duduk. Kitorang tak duk sini sebab rumahnya kecik je. So nekcu dah amek chalet untuk lepak ramai2. Singapore ni memang kaya. Tapi kerajaan dia je lah kaya. Rakyat dia miskin jugak. Kalau ada pun yang kaya, haruslah bukan bangsa kita. Nak tengok orang melayu pakai kereta pun susah kat sana

 Ni tengah tunggu MRT. Tak larat lah nak naik kereta. Banyak sangat songehnya. Bayar itu lah ini lah. Naik MRT senang. Cepat dan murah

 Ni Marina Bay Sand. Selalu aku tengok dalam AFC je. Baru ni lah dapat tengok depan mata. Atas tu ada ala2 kapal selam gitu. Dengar2nya, rate bilik kat hotel ni yang paling murah $500 satu malam. Haa korang convert la sendiri ke RM. Takpelah, tak dapat tidur situ pun takpe. Bagi je lah kat pak2 arab

 Bangunan2 pencakar langit di singapore. Cantik la sebab mengelilingi laut. Memang lah boleh sebab kau tambak sendiri dan create landscape ikut suka kau. Kalau aku pun aku nak bina lawa2 bandar aku. Eh, apakah aku jeles?

 Sama jugak. Cuma bila dah malam macam terpegun lah dengan lampu2nya. Memang lah lawa

 Marina Bay Sand yang tersergam dan menyakitkan hati. Huh

 Pemandangan yang tak jemu dipandang di waktu malam. Eh tapi kalau aku jadi rakyat singapore, haruslah aku pun jemu jugak nengok benda yang sama hari2

 Jalan2 kat Merlion. Alaa, patung singa campur ikan duyung yang duk pancut air kat mulut dia tu. Cuma time aku pergi ni, merlionnya under construction. So tak dapatlah ambik gambar tu

 Dia kira macam ada river cruise jugaklah kalau2 kata nak naik bot ke apa kan. Tapi ko bersedia je lah dengan duit kan. Ni bukan bandung okay. Kat bandung kau kaya raya. Kat sini haruslah kau tengok je dan jangan banyak cerita


 Aku tak tahulah pancaran lazer dengan musik ni dorang main hari2 atau malam minggu je. Tapi kira nasib aku baik lah sebab time aku datang dorang buat show ni. Memang mengharukan. Best!

Ada macam2 la monumen la, apa lah sekitar town dia tu. Kalau pergi sini, jangan naik teksi atau kereta, Rugi. Better korang naik MRT dan jalan kaki je. Lagipun MRT dia menyeluruh. Kira bawah flat ko pun dah ada MRT. So tak payah nak naik bas ke apa. 

Kita kat Malaysia ni kalau naik LRT or Komuter, haruslah kene naik teksi or bas jugak kan? Dorang kat sana tu lah yg bagus. Kenderaan awam sangat kondusif. Ala, negara kecik kan.. Senang nak manage. (eh kenapa aku mcm iri hati ni?)

 Hotel2 mahal kat town singapore ni. Yang belah kiri tu Fullerton Bay Hotel. Cantik, menarik dan tertarik

Sorry aku tak tau apa motif kerbau ni, Again sorry

***

Itu je lah gambar sekitar Singapore. Haaa... Lepasni aku akan post kan gambar USS pulak. Tunggu tau.

3 comments:

Ajamahiyaa said...
This comment has been removed by the author.
Ajamahiyaa said...

saje jer kan letak siket-siket......kejelesan menuju puncak;p

Hartini Omar said...

hehe betul tu aja.. saja nak nak bagi ko berdebar2 dan kak azi jeles. heeeee.. sukanya lah kalau dapat menyakat. tunggu yang uss pulak k