Wednesday, September 26, 2007

Tujuh

Suatu petang yang indah, aku rungkai kembali helaian kertas kecil pemberian ustazah yang terlipat kemas di dalam dompet. Atas kertas lusuh warna merah itu ada…….


9 March 1984 (9 + 3 + 1 + 9 + 8 + 4) = (3 + 4) = 7

NO 7 – ‘Intelektual’

“Dalam ramai2 manusia, anda yang paling bertuah. Anda bijak, berhati2 dan minat bergaul. Ramai orang yang kenal anda, anda hormati, dan mereka berkata anda cermat, tegas dan suka membantu. Ramai orang suka personaliti anda, tetapi tidak seorang pun dapat mengongkong anda. Anda ada kuasa magik - itu mungkin benar!”


Kertas itu sudah lama aku simpan. Hampir sepuluh tahun mungkin. Aku tak tahu dari mana ustazah dapat dan aku pun tak pernah bertanya. Kenapa ustazah beri pada aku pun aku tak pernah ambil kisah. Namun setelah diamat2 kembali, mungkin juga ada persamaan dan benarnya.

Tafsiran2 personaliti begini selalu kubaca di mana2. Dan yang ditulis oleh Dr. Fadzilah Kamsah pun lebih kurang sama.

Yang kufahami, setiap manusia banyak bezanya. Dan setiap perbezaan dan persamaan itu membuktikan bahawa betapa besar dan agungnya kuasa Pencipta kita..

ww : kita mungkin sama, tapi tak serupa

No comments: