Monday, July 16, 2012

5 S

Niat di hati nak lah bercerita pasal Bandung yang baru je saya tinggalkan beberapa hari lepas. Nak lah mengepos gambar2 Kawah Putih yang menawan, gerai2 kecil yang comel jual Batagor, Gehu dan Roti Kukus. Nak lah berstori-mori pasal Bandung yang hampir 4 tahun saya tinggalkan. Tak pun nak lah juga mengepos gambar Kartika Sari dan browniesnya yang dah selamat pun masuk ke perut kawan2 dan sedara-mara

Tapi, semua niat itu menjadi terbatal disebabkan faktor perpindahan ofis yang masyallah... Kalau lah mampu saya ceritakan dengan perkataan. Sangat semak, sesak, siksa, sakit jiwa, serius stressssss gila

Kalau lah saya anak orang kaya dan bapak saya ada kampeni besar, mungkin sekarang saya sedang goyang2 kaki dalam bilik beraircond dan diduduki oleh saya seorang. Ada meja besar, ada bilik air peribadi, ada kompiter sendiri, ada sofa untuk tetamu2 duduk, ada mesin air panas picit2 keluar nescafe, milo atau teh

Tak payah nak susah2 cop meja, gaduh2 jeling tengok orang curi kerusi kita, bukak lemari cari tempat kosong untuk letak fail yang melambak dan asek tengok jam tunggu waktu untuk balik rumah. Tak perlu juga buat2 ramah-tamah dengan ofis mate yang ramai tak terkata, dengan macam2 perangai dan bahasa. Hoiii... kenapalah saya bukan orang kaya2 macam Bazli dalam cerita Dejavu di Kinabalu tu

Dan disebabkan saya bukan kaya, so saya terpaksa lah menjadi patung bernyawa kat ofis ni. Diam aje lah kalau dah malas nak cakap. Kalau malas nak borak, tengok je la skrin kompiter. Dan kalau rasa tak nak diganggu, pakai je lah headset sebesar alam supaya orang tau maksud kita adalah 'please stay away kalau tak nak kene maki'

Bila lah saya nak pergi ni? Saya pun tanya soalan yang sama. Tunggu masa dan tawaran baru, macam tunggu bulan jatuh ke riba. Tapi insyallah, berkat kesabaran, mungkin akan tiba juga masanya untuk berhijrah

Tapi macam sayang jugak lah nak tinggalkan kenangan 4/5 tahun dengan famili Uranus yang memang kamceng macam isi dengan kuku, walaupun saya pernah duduk jauh sampai ke mahkota gitu. Frenship tetap sama macam baru2 masuk jugak, walaupun semua dah kawin dan tinggal saya yang memang takkan kawin. Eheh. Dan sayang juga nak tinggalkan kawan2 healthcare yang dah ciput. Tapi lebih baik saya pindah sebelum hanya tinggal saya sebagai APM dan nenek sebagai ketuanya. Ahh tidaakkk!

Ok lah, lain kali saya post kan lah gambar Kawah Putih yang cantik tu. Tunggu dah siap2 mengemas dan meredakan perasaan dengan waktu kelas yang beterabur macam haram. Satu kelas jam delapan pagi, dan hari yang sama satu kelas lagi jam delapan malam. Habis 10 jam yang tengah2 tu saya nak buat apa? Berniaga bahulu?? Nak bagi kelas pun beragak2 lah kak oi. Apa buta kalendar ke tak tahu nak dekat2 bulan puasa yang mulia lagi barakah ni? Mana nak berbuka nak bertarawihnya. Hey, memanglah style litel hindia. Main nak belasah

Sabar. Sabar. Sabar lah selagi mampu. Dalam keadaan kusut, gawat ni, janganlah hendaknya ada yang cuba2 menyalakan sebarang api kemarahan. Jujur, saya takkan mampu bertahan

So, back off!

1 comment:

deena awanis said...

sama2 lah kita tunggu masa untuk berhijrah tu..dina pun tak sabar dh ni..