Friday, March 22, 2013

Farewell di Pavi

Saya baru teringat, dalam 3/4 bulan saya menyepikan diri ni, ada satu lagi event yang perlu rasanya untuk saya kongsikan dalam blog ni untuk kenang-kenangan. Bila tengok2 balik gambar, baru terperasan. Eceh

Gambar2 di bawah adalah bersempena farewell kawan2 yang dah nak blah dari Masterskill, termasuk lah saya walaupun saya punya tender masih lagi berbaki beberapa bulan. (Bulan okay!)

So tengok je lah gambar2 di bawah ini. Enjoy

Ni kali pertama saya datang ke Pavillion walaupun saya duduk di KL. Hebat kan? K sekian


 Dari kiri, Puan Deena, Puan Fairuz, Puan Hidayah, Puan Aja dan Puan Noraziah. Hahaha.. Buat gaya ala2 cover DVD sangat. Kali pertama lah katakan datang ke Kuala Lumpur. Pandang2 atas kiri kanan gituu..


 Kebetulan time tu sambutan Chinese New Year. So haruslah bergambar sakan dengan tanglung2 bagai. Gong xi gong xi! Tu depan sekali tu mak orang okay. Kiut kan? Hehehe


Ini patung tikus. Sempena tahun kelahiran saya. Kenapa amek pic ni? Eh sukati lah, kamera saya kan. Ikut suka la nak amek gambar apa. Tak nampak tu ada tulis fortune kat bawah tu?



Tak nampak jugak? Haa bg crop sikit. Haa baca tu, 'hold great promises and even bigger things'. Luck 5 bintang. Hoiii, bertuah lah kot tahun ni. Yeay yeay pergi London. Haha.. Boleh percaya ke? Tapi, kalau percaya pun, jadi ke? Aishh tak kuasa la nak memikio




Berjalan dan berjalan dan berjalan lagi ala2 pelancong. Untunglah kan ada kawan suka amek gambar. Untunglah.. Bukan setakat tu je, yang amek gambar tu tak suka pulak bergambar. Untunglahhhh..


Berjalan2 di sekitar tokyo street katernyer. Nak harap ke Tokyo haruslah lambat lagi. Jadi lah tokyo street pun.


Buat2 menyibuk kat kedai orang. Tapi akhirnya tak beli pun. Tu standard.. Dah biasa dah. Memang style kami.


Kalau tak bagitau, mesti orang ingat kami dah melancong sampai ke Jepun. Awww.. Arigato.. Sorry lah dalam ni takde gambar Ayu (Ofismate lagi sorang) sebab dia dah berhenti dulu. Sian Ayu, kalau tak, akak gerenti Yu, mesti kau tahu semua nama2 makanan, barang, pakaian dan segalanya di Tokyo Street ni. Maklumlah, laki kau kan study kat Jepun


Kak Azie yang tak pindah2 lagi dari Masterskill. Sudah masuk tahun ke 7 hokay! Setia dan bakal menjadi teman rapat Kak Noli. hahaha


Puan Aja yang sempat menjadi suri rumah seminggu dua je. Lepastu terus masuk mengajar kat Unisel. Makin berkembang lah lagi network jualan kain2 cotton kau. Untung sangat..


Beli kek je pun dua slice. Tapi poyo mesti lebih


Buat kepoh kat depan pintu Ben's pulak. Kecoh nak makan apa untuk lunch. Nama kat dalam menu tu nama omputeh. Haruslah lama nak fikirkan apa nak makan. Calculate harga pulak lagi. Standardd.. Standard tu..


Sambil2 menunggu menu yang diorder. Itu kentang kak dayah. Begium Fries ke apa ntah nama dia. Yang chicken wing tu eden punyo. Ado la ompat limo kotui dalam tu. Jadi lah meraso surang satu.


Ini Deena dan pesto spagettinya (sebelum rasa). Ceria sekali senyuman dia. Tapi bila dah rasa, terus bermuram durja. Sebab saya rasa pesto spagetti ni tak berapa kene kot dengan tekak Malaysia yang nak kan kepedas2-pedasan. Rasa pesto spag ni ala2 macam kak non blender segala daun2 rempah ratus, gaul je dengan pasta tu dan letak sikit olive oil. Haruslah tak dapat terima kan. Kesat dan terasa melekat di celah2 kerongkong


Haa yang merah ini spagetti saya. Sedap dan banyak. Sebab rasa dia lebih kurang macam bolognese je. Cuma lebih creamy. Saya haruslah minum coke kan. Simple.. Ada gambar menu sahaja. Gambar tuan iyo memang nan hado


Menjamu selera dengan tiada lansung memandang kiri dan kanan. Bukan kata nak menyembang2 sambil makan ke apa. Santai2 sambil gelak2 ke. Owhh tidak sekali. Bila makanan sampai, makan! Hahahaha.. Siap berkongsi2 menu, pinggan saya hujung sini sampai ke tangan Fairuz yang duk hujung sana. Itu biasa. Kami tak kesah walau di Ben's ke, di Friday's ke.. Kami tetap buat perangai macam makan kat kedai belakang. Be yourself okay.


Dan akhir sekali, bergambar kenangan di depan kedai Ben's yang simple dan elegance. Nanti kalau u all nak farewell dengan kawan2, boleh lah try ke Ben's di Pavi ni. Wahhh.., macam saya ada share je dengan resto ni. Hehehe

Akhir kata, memang best berjalan2 dengan member yang sekepala. Maklumlah, dan lebih kurang 6 tahun bersama2. Kalau lah kampeni kita tak poyo, mesti kita dah kerja lagi lama dan dapat bersama2 dalam jangka masa yang lama. Hmmm.. apapun, semuanya ada hikmah dan sudah ditentukan Allah swt.

Saya doakan semua kawan2 diberkati, diberikan kejayaan dan kegembiraan di sepanjang kehidupan. Terima kasih atas segala2nya yang pernah dikongsikan bersama. Adui, macam nak sedih pulok..

Ok, sekian itu saja dr fotografer official Uranus (: bye

3 comments:

Anonymous said...

setiap pertemuan ada perpisahan kan :)

maza said...

cantik gmbr..awk guna kamera apa? :)

Hartini Omar said...

rapunzel, benar sekali.

maza, saya guna nikon d3200 dengan lense 18-105 atau 50mm