Wednesday, February 28, 2007

Tuan sutera, saya belacu…

Kau kekasihnya, yang dia sanjung dan puja,
Kau kekasihnya, yang akan menjaganya selama-lamanya..

Kau kekasinya, yang dia bawa dalam lena,
Kau kekasihnya, yang akan bersamanya selama-lamanya..

Kau kekasihnya, yang dia kasih dan cinta,
Kau kekasihnya, yang akan mencitainya selama-lamanya..

Kau kekasihnya, yang dia rayu dan canda,
Kau kekasihnya, yang akan melayaninya selama-lamanya..

Kalian berdua adalah sepasang kekasih
Yang merayu belai kasih
Yang mengaku tak mungkin menyisih
Yang bisa merawat luka pedih

Aku cuma pemerhati yang biasanya tegak berdiri
Yang memerhati dengan patahnya hati
Yang hanya tersenyum tanpa rasa iri hati
Yang menerima seadanya takdir ilahi

Kalian berdua sutera itu
Yang indah warna coraknya
Yang mahal tanding harganya
Yang tak terbeli wang ringgit berjuta

Aku cuma belacu,
Tak indah namun cukup menyelesakan
Yang selalu dipakai badan
Yang sering mampu memberi kesenangan
Yang tak mudah jadi barang simpanan

Bebahagialah kalian menyiksakan batinku
Kerana aku akan belajar tabah untuk tiap2 saat berlalu
Jangan ulangi memanggil namaku
Bilamana sutera yang kau beli itu tak mampu menyenangkanmu
Kerana aku cuma belacu
Walau tak indah, tetap bermutu
Kerana akulah belacu itu……..

No comments: