Wednesday, July 18, 2007

Penghargaan buat pembaca


Salam teman2 budiman.. Tatkala kata2 ini aku titipkan, aku baru saja menamatkan tugasanku untuk hari ini.. Setelah hampir 6/7 jam aku bertugas, hati ini rasa meronta-ronta ingin menitipkan sesuatu buat pembaca semua..

Teman2.. Aku tidak tahu berapa ramainya kalian di luar sana yang sering singgah menatap tulisanku ini.. Sesungguhnya aku hanya mampu mengucapkan ribuan terima kasih yang tak terhingga buat kalian.. Tiada kata2 yang dapat diucapkan untuk melahirkan rasa terima kasih ini.. Tiada kalian, maka tiada berkembanglah blogku ini..

Teman2.. Aku andaikan kalian ini seperti kekasihku yang sering ingin aku bahagia, sering ingin aku gembira, sering menjenguk aku dan sering pula membantuku di mana perlu.. Teman, aku ini hanya insan yang dhaif hina.. Tidak kaya dan tidak pula berharta.. Yang ada padaku mungkin hanya timbunan kata2.. Aku hanya mampu bercerita, menulis, mengungkap dan menitipkan sesuatu untuk tatapan kalian.. Besar harapanku seandainya segala ceritera di dalam ini dapat kalian jadikan pedoman dan pengajaran di saat duka memerlukan..

Teman, mungkin ada diantara ulasan2ku di sini yang tidak berkenan di fikiran kalian, tidak senang di penglihatan kalian dan tidak secocok dengan penilaian kalian.. Jadinya aku di sini ingin memohon jutaan kemaafan.. Kerana kita inikan manusia yang berbeza luar dalamnya.. Ada sedikit yang mungkin sama dalam diri kita dan selebihnya hanya perbezaan yang menjadikan kita diri 'kita'..

Siapapun kalian, apa pun nama kalian, terima kasih aku ucapkan.. Untuk yang pernah mengomen itu ini, ucapan terima kasih untuk segala budi.. Penulis hanya akan menjadi penulis bila ada pembaca.. Komenlah, katalah, kritiklah, buatlah apa jua.. Asalkan ia dilakukan dengan niat yang suci dan sempurna.. Untuk yang akan datang, aku dahului segalanya dengan ucapan jazakillah..

Doaku untuk kalian, agar berbahagia di dunia dan di alam sana.. Kita semua adalah pejuang yang memperjuangkan agama Allah.. Dengan cara apapun, perjuangan itu harus kita teruskan.. Namun jangan terlalu taksub memperjuangkan agama hingga tergadai maruah diri, bangsa dan negara.. Untuk muda mudi seperti kita, kitalah perwaris agama dan bangsa.. Ingat kalian, Islam dan peribadi mulia itu perlu seiring.. Tiada Islam tanpa akhlak murni, dan tiada gunalah berbudi pekerti tanpa agama yang suci..

Teman2.. Akhir kalam, berpesan2 lah kita semua dengan kebenaran dan kesabaran.. Moga ada cahaya kebahagian menanti kita di sana; di tempat yang setiap inci ruangnya dipenuhi kasih Allah Azza wajalla....

Salam sayang....
-Tini-


**********************************************

-Nyah : Tahniah atas blog yang baru tercipta, moga terubat jiwa yang selama ini luka parah


-Permatabonda : Bila nak berceritera? Ada bakat yang terpendam di dalam sana.. kelur2kan lah

-Nafastari : Tuan, terima kasih datang menjenguk teratak saya yang usang, buruk..

-Aliff : Good job, fren.. Teruskan menulis..

-K. Sha : Jangan tengok saja, hantar2 lah berita..

-Us : Bila lagi us.. Umur bukan makin muda.. Mula2 lah berkarya.. saya menanti yang istimewa dari us di sana..

-Dilla : Kesibukan tugas bukan alasan untuk menjauhkan diri dari seni.. Hidupmu pasti indah mengenang segalanya yang kau semat di sini.. Yakinilah hati..

-Khair : Andai awak juga datang menjengah, kenallilah saya sebagai saya.. yang tak pernah berubah segalanya.. hati dan jiwa yang tetap sama..

-M.U.H.A : Kita ini masih ternanti2 alamat blogmu..

-Anonymous semua : untuk kalian hanya puji dan doa yang tiada akhirnya...

~Terima Kasih Teman...~

2 comments:

Anonymous said...

Di teratak usang buruk itulah hidup jiwa yang segar dan baru

-Nafastari

Anonymous said...

benar tuan,
yang buruk tak semestinya jelik
yang mewah tak semestinya cantik
terima kasih atas kesudianmu
semoga diberkatilah hidupmu itu..