Monday, November 10, 2008

dan setapak lagi aku pergi...

Kusambut khabar gembira itu dengan tahmid dan kesyukuran.. Akhirnya, aku akan kembali semula ke lembah ilmu dan budi itu tanpa ragu2. Aku akan kembali memikul beban dan tanggungjawab itu. Ya, itulah yang aku tunggu2, dan itulah yang aku mahu

Dan semoga Tuhan membantu aku menjadi amanah dalam pekerjaan dan pembelajaran. Kerana menggalas dua tanggungjawab sekaligus pastilah tidak semudah yang dicerita-ceritakan. Jangan lah hati ini bimbang, ada manusia yg lebih berat bebanannya, namun masih tinggi semangatnya. Bekerja, belajar dan sekaligus menjaga keluarga. Setakat aku yang muda belia, malah sendirian pula.., tentulah cabarannya tidak sesukar mana, InsyaAllah..

Dan kupohon agar kalian menyusuli khabar gembira ini dengan doa. Agar dipermudahkan oleh Allah taala akan jalanku ke menara sana. Ayuh, lekas tadahkan tangannya! Doakan ya..

Jazakallahu khaira!

21 comments:

peace said...

I know you can do it!
awatnya dok highlight word "sendirian" tu?

aznida said...

Tahniah,moga diberkati setiap langkahmu ke mercu jaya. Saya senantiasa mendoakanmu.

Hartini Omar said...

peace,
-adakah saya mengenali anda? adakah anda anonymous yg berjalan bersama2 sy sambil merasa kehangatan peri2 itu? =P

nyah,
-terima kasih atas doa itu. lma tak menyinggah, sibuk benarkah di perak sana? =)

||crazycool|| said...

Caiyok!!Caiyok...dun wori!i noe u strong enuff..hehe akan kujejaki langkahkahmu ke menara sane... together we strive for dat...

Al-BIMA SAKTI said...

salam,

selain semangat yg kuat,
keupayaan juga mesti hebat...

semoga Allah akan permudahkan impianmu... insyaAllah...

dudud said...

people deserve a blessing from the Almighty, not to forget, u r one of them. stepping one step forward is better than stepping thousand mile ahead if your steps are filled with satisfactions, happiness and joys.

Aishah Jamal said...

Selamat Maju Jaya buat Tini. Dan semoga Allah swt memberkati hidup mu. Amin..

Hartini Omar said...

crazy cool aka sue,
-thanks sue. doakan akak berjaya ek. masterskill yeahh!! hehe

bima,
-terima kasih atas doamu. betapa aku amat menghargainya..

dudud,
-thanks so much dude. really hope this decision will bring along determination..

kak aishah,
-terima kasih banyak kak atas doanya..

terima kasih semua

wiwit_wahidah said...

WAAAAA......
jeles nye wewet....
insya'allah, satu hari nanti aku akan sama berdiri seperti tini.
amin...

gogo my dear cousin!
cayuk2!

WS Zuriati said...

Tahniah tini....
teruskan menggapai ilmu dengan segala kesungguhan yang ada. Bahagikan masa seadilnya. Insyaallah kamu akan sukses selalu.

Ishan_Qureshi said...

Salam HARTINI...

MUBARAKBAD, BADHAAII BADHAAII!!! (tahniah!) Saya doakan saudari bukan sahaja bisa setapak lagi pergi...bahkan berbatu-batu jauhnya langkahan saudari dalam mengejar impian di taman ilmu dan budi. Saya kagum dgn saudari kerana punya motivasi yg kuat dlm meneruskan pengajian di peringkat master. Saya pernah berkali-kali mendaftarkan diri utk sambung master, tapi bila tibanya hari pendaftaran saya gagal melaporkan diri dek dibebani kesibukan di kantor...huhu! Apa pun, saya ucapkan NEK KHWAAHISHAAT/ SHUBHKAAMNAAEN (good luck) pada saudari ;-)

Wassalam!!!

Hartini Omar said...

wewet,
-hehe thanks alot. jom la sambung jugak, leh sama2 bergelar sarjana =P

kak nurahadi,
-saya ambil semangatnya dari akak. kalau kak boleh mengajar sambil belajar, kenapa tidak saya.. kan?? terima kasih atas doanya

ishan,
-hanya langkah2 ini lah yg boleh membawa saya ke menara sana. saya tidak berjawatan tinggi seperti kamu, lalu tanpa melangkah pun kamu sudah sampai ke tempat dituju.. =P apapun, bohot2 syukria, ishan

terima kasih semua

rahimin idris said...

wah, tahniah. selamat berjihad. moga gembira selalu!

Hartini Omar said...

rahimin,
-terima kasih. sementara diberi peluang ni, eloklah aku tanamkan semangat, moga cepat2lah bertemu jaya sebelum hilang kudrat, sebelum lemah2 tulang empat kerat! terima kasih ya

Rozlan Mohamed Noor (RMN) said...

TAHNIAH... terus maju jaya, salam perkenalan. Click sdri dari laman rahimin

Hartini Omar said...

Tuan RMN,
-terima kasih menyinggah. betapa besarnya hati saya bila editor sehebat tuan sudi menjengah laman saya yg tak seberapa.. terima kasih banyak2.. jika sudi, sila kembali lagi

denanz said...

tahniah!

Ishan_Qureshi said...

Salam Hartini,

Saya berjawatan tinggi? Hahaha, usah bercanda kok! Saya cuma pekerja bawahan je, Hartini. Cumanya, ketinggian saya lebih beberapa inci daripada kamu...hehehe.

Ahmad WM Omar said...

Hartini, bittawfiq wannajah! Aku juga berharap dapat melakukan yang seperti itu tahun depan.

hans said...

tahniah
dpt study dkt mana?

Hartini Omar said...

ahmad,
terima kasih. marilah melangkah semula ke taman sana. kamu seharusnya membawa mawar juga. supaya bila konvo, kamu dan dia dapat bergambar bersama dengan anak kamu ditengah2.. haha, mesti hebat!

hans,
buat di UIA juga. rindu pada bayu dan hawanya ;-)