Wednesday, June 07, 2006

Awwalul kalam

ceritera pertama (060606)

Assalamualaikum wbt. Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang..
Pertama-tamanya, syukur kupanjatkan ke hadrat ilahi. Dengan kurnia dan rahmatNya, dapat kumenghasilkan blogku ini. Dulu, awal tahun 2005 aku ada berura-ura untuk membuka blog sendiri. Tapi mungkin disebabkan oleh kemalasan dan kekuranganku, aku gagal mengurus dan meneruskan blog itu dengan baik. Maka tinggallah blog yang lama itu seperti gajah putih yang tak terjaga bila hidup, tak tertanam bila mati. Namun sekarang, aku rasa aku telah bersedia. Malah cukup bersedia. Atas pemerhatian dari orang2 yang berpengalaman, analisa yang dalam dan jitu, aku rasa aku mampu menulis perkara2 yg sepatutnya aku tulis di dalam blog yang tidak seberapa ini. Satu harapan aku, agar pengalaman aku dapat aku kongsikan bersama dengan orang2 yang sepatutnya aku kongsikan, yang mungkin kalau tidak banyak, sedikit dari diri mereka ada padaku. Dan sedikit dari diriku ada pada mereka.


No comments: