Monday, April 06, 2009

Layang-layang yang mendekatkan




Leka pula aku. Menghirup udara segar di taman penuh kehijauan itu. Mengambil setiap detik sebagai sahabat yang sudi menemaniku. Dan di atas sana, banyak pula layang2 yang berterbangan, dipandu manusia2 yang asyik masyuk memandang ke awan. Aku senyum, melihat telatah mereka yang menghiburkan

Namun perlu rasanya mengucapkan terima kasih pada layang2. Layang2 yang mendekatkan tali persaudaraan. Dalam menerbangkan layang2 itu manusia bersatu. Dan dalam senyum tawa mereka, aku tahu mereka bahagia. Meskipun bahagia itu cuma sementara. Sekurang-kurangnya mereka cuba untuk mencari bahagia

Seperti aku yang bahagia memandang ke awan, sambil tak henti2 bersyukur pada tuhan. Terima kasih Tuhan, layang2 itu benar2 mendekatkan!

Kepong,
6.15 pm

5 comments:

Prof. Era Pasca said...

to:PR people..
stakat baca quran PUTRI tau baca

linknye:
http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/04/penghormatan-yang-di-beri-penghinaan.html

Ishan Qureshi Mehmood said...

Salam HARTINI,

Saya sgt suka gambar2 dlm n3 kamu kali ini. Ada nilai estetikanya yg tersendiri. Ternyata kamu bukan sahaja seorang pendidik yg ulung, malah kamu juga seorang jurukamera yg hebat. Wassalam:-)

Hartini Omar said...

tuan baginda,
-terima kasih

ishan,
-saya terlalu minat mengambil gambar. kalau boleh mahu jalan2 memetik kamera setiap detik! terima kasih dan selamat mengundi utk kamu!

peace said...

sampai Kepong perginya

Hartini Omar said...

dekat je tu, ustazah.. ada org tu sampai hyde park!