Tuesday, December 23, 2008

KL - IPOH - KL

tiba di stesen keretapi Ipoh
Bangunan mahkamah Ipoh
teratak di Parit
spider web
pemandangan di jeti Kuala Kangsar
Masjid Ubudiah Kuala Kangsar
Rumah lama
dari dalam masjid

galeri SAS
dalam galeri SAS



pintu masuk galeri
Muzium Diraja Perak

bertolak pulang ke KL

11 comments:

Ishan_Qureshi said...

Salam HARTINI,

Wah..bagus betul la awak ni...awak betul2 ZOOM Malaysia. tak sia-sia Menteri Pelancongan dok promote Malaysia kat tv. Warga Malaysia yg mcm awak la yg kita nak...awak amat membanggakan negara. Jai Hind! Alamak, silap daa! Ni yg betulnya, HIDUP HARTINI!!!
Wassalam:-)

Hartini Omar said...

ishan,

kalau banyak duit, memang saya ZOOM negara lain dah =P tapi yg mencukupi setakat ni, hanya berjalan2 di sekitar negara sendiri je. sekarang tengah mengumpul ongkos untuk terbang2 pula. doa2 lah rezeki saya murah...

btw, negara kita pun ok apa.. so, bercuti sajalah di Malaysia..

thanks singgah

Ishan_Qureshi said...

Salam HARTINI,

Ya, Malaysia mmg ok..byk tempat2 menarik yg belum kita terokai! Malaysia has it all! Hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri..lebih baik di negeri sendiri:-) Saya sentiasakan doakan yang terbaik untuk awak. Insya-Allah, Allah pasti akan kurniakan pada hamba-NYA yg sebaik awak rezeki yang melimpah-ruah tanpa disangka-sangka. Saat itu pasti akan muncul jua. Amin!

drlola said...

ur entries are about my kampungs. baling and kuale :)

cantik ur pics.

kite pun tapenah gi stesen ketapi or istana. dok kat kampung je.

Hartini Omar said...

ishan,
terima kasih banyak atas doa itu

awla,
awak kene bwk kt g kampung awak lak pasni. kt memang suke bejalan tgk kampung org. banyak shots kt amek. ntah kenapa sekarang ni gian ambik gambar.. nak tukar hobi kot =P

thanks singgah

hans said...

rajin snap pic yer

dariana said...

foto2 adalah pembuka rahsia dan diari selain hidangan enak buat mata hati mengungguli ciptaan Allah.

Aishah Jamal said...

Tini,
Jauh perjalanan luas pemandangan. Gambar cantik jadi kenangan buat penawar rindu takala diri berjauhan....

Semoga seronok & gembira dengan hobi barumu..

peace said...

dah beli kamera baru ke?

Hartini Omar said...

hans,
-ya.. semenjak dua ini telah menjadi terlalu rajin pula

dariana,
-benar sekali tuan. maka foto2 itulah rahsia hati saya yg tersingkap jua

kak aishah,
-terima kasih. sesungguhnya saya amat berseronok dengan kenangan2 yang saya sendiri cipta

ustazah,
-belum lagi beli yg baru. masih guna kamera cap ayam je lagi.. hehe

terima kasih semua krn menyinggah

Ahmad WM Omar said...

Teringat perjalanan yg saya buat bersama rakan2 pada 2004 dulu. Menaiki keretapi dari KL ke Pattani..